Jossain kohti se tulee. Tunne. Ei aina selkeä, mutta olemassa. Hienovarainen levottomuus maanantaiaamuisin. Kysymys, joka toistuu yhä useammin: “Tässäkö se on? Kaikki?”
Jos olet yrittäjä tai vaativassa asiantuntijatehtävässä, osaat ottaa vastuuta. On kunnianhimoa, näkemystä ja kyky rakentaa. Innostustakin ajoittain. Samalla aika on kuitenkin rajallinen resurssi. Jokainen tehty työtunti on pois jostain muualta. Mielessä on jo saattanut käydä ajatus siitä, mitä tapahtuisi, jos niin ei olisikaan … että olisikin työ, joka tuottaa tuloa myös silloin, kun et ole paikalla.
Verkostomarkkinointi – Yrittäjyyden muoto, jota useimmat eivät todennäköisesti ole koskaan edes harkinneet.
Useimmille yrittäjäksi ryhtymisen klassinen kaava on tuttu. Perustat yrityksen, rakennat asiakaskuntaa, myyt palveluita tai tuotteita ja kasvatat liiketoimintaa. Kyllähän se jonkinlaista vapauttakin tuo: Oman kokemukseni mukaan vapauden aloittaa työt milloin tahansa ennen aamuyhdeksää ja lopettaa milloin tahansa iltayhdeksän jälkeen. Yrityksen pyörittäminen vaatii läsnäoloa, ja oli toimiala mikä hyvänsä ja sinä itse kuinka hyvä tahansa siinä, mitä teet, yrityksen tulot ovat vuodesta toiseen sidoksissa läsnäoloosi työpaikalla, omiin työtunteihisi.
Onko mahdollista rakentaa liiketoimintaa, joka tuo tuloja myös silloin, kun et itse tee aktiivisesti töitä? Kyllä on. Se ei ole tarina eikä teoria, monet meistä ovat siinä jo onnistuneet. Ja kaikki me olemme aloittaessamme olleet juuri siinä tilanteessa, jossa sinä olet nyt. Toteuttamassa jonkun toisen unelmaa.
Passiivinen tulo. Mitä se tarkoittaa?
Passiivinen tulo on sanana harhaanjohtava. Se antaa mielikuvan rahasta, joka virtaa tilille ilman työtä. Todellisuudessa passiivisen tulon rakentaminen vaatii alkuun enemmän panostusta kuin moni muu liiketoimintamalli. Mutta ero on siinä, että kun työ on tehty, tulovirta säilyy.
Useimmat passiiviset tulonlähteet vaativat merkittäviä alkuinvestointeja eli paljon rahaa. Kiinteistösijoittaminen, osakesalkun kasvattaminen tai verkkokurssiliiketoiminnan rakentaminen ovat niistä ehkä tunnetuimmat. Mutta kuinka moni voi vain päättää ryhtyä asuntosijoittajaksi ilman merkittäviä pääomia? Ilman rahaa?
Verkostomarkkinointi on poikkeus. Se on yksi harvoista tavoista rakentaa liiketoimintaa, joka ei vaadi suurta alkupääomaa, mutta tarjoaa mahdollisuuden pitkäaikaiseen tulovirtaan. Sitä voi verrata franchise-malliin ilman suuria investointeja, ja samalla se mahdollistaa myös kasvun ja skaalautumisen, jossa harva perinteinen yritys onnistuu.
Miksi juuri Young Living?
Verkostomarkkinointiyrityksiä on lukematon määrä, mutta ne kaikki eivät ole samanlaisia. Jos olet joskus katsellut skeptisesti tätä alaa, et ole ainoa. Itsekullakin yrityksellä on omanlaisensa arvomaailma ja etiikka. Myös tuotteet, laatu ja palkkiorakenteet vaihtelevat.
Young Living ei ole uusi yritys, eikä sen menestys toimialansa markkinajohtajana perustu hetkelliseen trendiin tai ohimenevään haippiin. Young Living on 30 vuotta vanha, jatkuvasti kasvava kansainvälinen yritys, jonka menestys perustuu todellisiin, laadukkaisiin tuotteisiin. Ei jäsenmaksuihin eikä tyhjiin lupauksiin.
Yrityksenä Young Living eroaa monista muista siinä, että menestystä on alusta asti rakennettu yrityksen ja asiakkaiden väliselle keskinäiselle luottamukselle. Tuotteet ovat osa younglivingiläisten arkea ja kun tuotteiden huomataan toimivan, ei niitä ilman enää haluta olla. Kun asiakkaalle annetut lupaukset pidetään, uskollisuus on sen luonnollinen seuraus ja tuotteita on oman kokemuksen perusteella helppo suositella myös muille.
Kuka voi onnistua verkostomarkkinoinnissa?
Jokainen, joka käärii hihat ja tekee työn.
Tässä kohti saatat ajatella: “Mutta enhän minä ole myyjä.”
Hyvä, sillä ei sinun tarvitsekaan olla. Tarvitset vain ymmärryksen siitä, että kysymys on liiketoiminnasta, ei harrastuksesta. Itsenäisenä Young Livingin jälleenmyyjänä työskentelet oman yrityksesi nimissä. Rakennat, luotsaat ja kehität yritystäsi niinkuin mitä tahansa muutakin menestyvää liiketoimintaa ainoana erona se, että Young Living tarjoaa sinulle resurssit, jotka toimiaksesi tarvitset.
Tänä keväänä olen ollut mukana Young Livingissä 10 vuotta ja kirjoitan tätä artikkelia sinulle. Sinulle, joka olet valmis ymmärtämään ansaintalogiikan ja sijoittamaan aikaasi uuden tulonlähteen luomiseen. Sinulle, joka et odota pikavoittoja, mutta haluat rakentaa jotain, joka kantaa vuosia, kenties sukupolvia eteenpäin. Sinulle, joka haluat vapauden valita, milloin teet töitä ja milloin et. Sinulle joka haluat olla itsenäinen.
Voi toki olla, että verkostomarkkinointi ei ole sinun juttusi ollenkaan. Ehkä olet jo tyytyväinen siihen, mitä parhaillaan teet. Olet täysin tyytyväinen ansioihisi ja pystyt toteuttamaan kaikki unelmasi.
Mutta jos huomaat, että yhä useammin kysyt itseltäsi, onko se, missä nyt olet ja mitä teet todella se, mitä haluat loppuelämältäsi – silloin kannattaa pysähtyä.
Vapaus kutsuu. Tiedätkö jo, miten vastaat?
“If you don’t design your own life plan, chances are you’ll fall into someone else’s plan. And guess what they have planned for you? Not much.” ~ Jim Rohn
Jos Young Living työnä tai ammattina kiinnostaa, ota yhteyttä.